Felhívás

Régi Várad blog "Fotók,képeslapok a régi Váradról" Facebook album fotóit használja fel forrás megjelöléssel.Írja meg véleményét a facebook.com-ra,vagy az egyvaradi@gmail.com -ra !
Sok román ajkú váradi szeretné olvasni a szöveget az anyanyelvén,mely részben elérhetővé válik' '

Köszönet mindenkinek '


2017. április 9., vasárnap

Kaszárnya-tér – Karácsonyi kisvendéglő

Darabont József fényképe. 
 Karácsonyi kisvendéglő a Kaszárnya téren.Fotó : Darabont József

Ezt írja Darabont József : "Én Kaszárnya térnek ismerem, pedig hivatalosan nem az: egy név nélküli, kis háromszögű tér, a Huszár és Bethlen utcák találkozásánál. (Lásd a Borowsky féle 1900.-s térképen.)
Annak idején, a Kaszárnya utcai óvodába jártam és útba esett a „fatányérosáról” méltán híres Karácsonyi féle kisvendéglő. Néha, egy pohár vízért meglátogattam én is…
Az omladozó ház már nem létezik, de annak idején a kisvendéglő mellett állt."

Darabont József fényképe.  
Fotó : Darabont József 
Darabont József fényképe. 
Fotó : Darabont József
Darabont József fényképe. 
 Fotó : Darabont József 

Sok váradi szólt hozzá,melyekből válogattam néhányat :

SZerintem a gulyasarol hiresebb volt !! Sokat jartunk oda mint fiatalo,regi szep emlekek [ 69-70]

Jól főztek ! a tálalás volt fatányérban !

Apám mesélte hogy ide jártak meló után.

te jo eg de sok tanyerpacalt vkgtam be ot

De a gujásrol sem kell elfelejteni isteni volt. ,!!!

A Vendeglo mellet laktam,-a ter az a Szamar-ter volt .

Gyerek koromban ezt a teret Kiserdőnek hívtuk, a néhány ott lévő hatalmas gesztenyefák miatt. Karácsonyiéknál és is sokszor megfordultam, Sanyi barátom Karácsonyi lányát vette feleségül.

Én is szembe laktam a vendéglővel..  

Attila de szereny vagy csak vizet ittal ott?

Mint a család barátja, különös ellátásban részesültem. Kedvencem volt a narancs likör és valamilyen finom vörös bor. Ez utóbbit hordóból csapoltuk. Szóval szép napok voltak.

a gujasa azert volt jo es erdekes mert jo csipos volt

ES A RANTOT HUS CSÜNGÖT A TANYEROL

a fateleprol a kocsisok szerettek mert volt parkolohely a szekereknek hatul volt egy kis kerthelyiseg is 3-4 asztallal.          

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése