Felhívás

Régi Várad blog "Fotók,képeslapok a régi Váradról" Facebook album fotóit használja fel forrás megjelöléssel.Írja meg véleményét a facebook.com-ra,vagy az egyvaradi@gmail.com -ra !
Sok román ajkú váradi szeretné olvasni a szöveget az anyanyelvén,mely részben elérhetővé válik' '

Köszönet mindenkinek '


2020. augusztus 11., kedd

Szász András : Csucsu

Az olvasó figyelmébe ajánlom Szász András egyik írását, mely sok régi váradi emléket idézhet fel. Az író beismeri, hogy nem volt nagyon jó tanuló. Az egyik bűne, ásítás volt az alkotmány órán. Kellemetlen helyzetbe került, de ennek a következményeként megismerte Csucsut (Csúcsú). Ha szereti a régi váradi történeteket, olvassa el  Szász András Csucsu írását. Ki volt Csucsu? Idézet az írásból : 

"A jóvágású, vékony szőke fiút egyedül szülei szólították Janikának, mindenki más Csucsunak hívta. Emlékszem, közel fél esztendeig próbáltam megfejteni a Csucsu név eredetét. Összeolvastam mindenféle lexikonokat, névmagyarázókat, de nem lettem okosabb. Mi több, teljesen összezavarodtam. Így hát felhagytam a keresgéléssel.Nem tudom, Csucsut mennyire izgatta nevének eredete, sosem beszélt erről. Általában csak egyetlen dolog foglalkoztatta: ital." az ital.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése